Keresés ebben a blogban

2013. július 7., vasárnap

A büszkeség pillanata

Mielőtt belevágnék, miért is voltam büszke arra, hogy magyar vagyok, megosztok veletek pár érdekességet. Ha úgy nézzük mindegyik banális dolog, bár más-más módon.

A japánok is irnak hülyeséget


Még Londonban vettem egy Superdry kabátot, amit azóta is nagyon kedvelek, főleg a hideg, esős estéken, ezért mikor kiértünk úgy gondoltam maradok ennél a márkánál.
Első körben vettem egy pulcsit és két pólót, amiken japán irásjelek vannak. Ugye milyen menő :D 
Az egyik ilyen pólót viseltem a suliban, mire a japán osztálytársam örömmel vette tudomásul, hogy japánul van irva a pólómra. Persze az volt az első kérdésem, hogy mit jelent, mire ő elkezdte kibogozni, majd szomorúan azt mondta, hogy ez elég zagyva irás és nem igazán érti mit akar jelenteni! :O
A tanulság mielőtt japán, kinai vagy koreai irást tetováltatnátok magatokra érdemes megmutatni valakinek, nehogy a "Bátorság" helyett "Rizs" kerüljön rátok :D

Songoku


Középiskolás éveim egyik meghatározó sorozata volt a Songoku anime. Máig emlékszem, ahogy a főhős mindig azt kiabálta Kámahámehá és egy hatalmas energiagömb lövellt ki a kezeiből.
Mikor feljött a rajzfilm téma az órán kiderült, hogy vannak még egy páran, természetesen más országokból, akik ismerik ezt a sorozatot, sőt az egyik koreai srác a mai napig nagy rajongója :)
Szóval felvetődött, hogy a kámehámehá volt a főszereplő kedvenc mondása, mire a japán lány rám nézett és közölte, hogy ez energialabdát jelent japánul.
Egy világ omlott össze bennem, mert mindig valami misztikus dolgot gondoltam hozzá, mint jelentést, de jó oldala legalább tudok egy szót japánul :D



Globális kultúra


Én kis naiv azt gondoltam, hogy Bob Marley neve mindenki számára ismert. Mint kiderült se a koreaiaknak, se a japánoknak nincs fogalmuk arról ki lehet ez a fickó és mi az a reggae zene :D

A történelmet a győztesek irják!


Középiskolás koromban hallotam először ezt a mondatot. A jelentésével tisztában voltam, de az igazság tartalmával sokkal kevésbé.

Liamnak (velünk lakó ir srác) meséltem Bob Marley esetét a koreaiakkal, mire rávágta, hogy neki sokkal durvább története van. Még a nyár végén ismert meg két kinai lányt, és ahogy lenni szokott elindult a beszélgetés, hogy ki-mit tud a másik kultúrájáról, történelméről. Valahogy kilyukadtak a második világháborúnál. Liam meglepve hallgatta, hogy a lányok annyit tudtak erről a témáról, hogy Kina részt vett a háborúban és győztes oldalon volt. Mikor rákérdezett, hogy tudják-e kik voltak a nácik, milyen népirtások voltak Európában a lányok csak meredten néztek rá, hogy miről beszél. :(

Mindig is szubjektiv tárgynak tartottam a történelem oktatást, de ez azért nagyon durva!

Hed Kandi party és a sufni


A közel múltban elég nagyot csalódtam. Otthon mindenki meg van veszve egy Hed Kandi partyért (ahogy én is). Mikor láttam, hogy lesz itt is, akkor eldöntöttem elmegyek, ráadásul Sydney egyik legfelkapottabb klubja szolgál majd  helyszinül.
A zene jó, a dupla (4cl) whiskey-gyömbér olcsó (10$), a hely kicsi volt. De most komolyan, a tánctéren jó érzéssel kb. 80-100 ember férhet el, az egész klubban hozzávetőleg 300!
Végülis 3-ból 2 nem rossz arány, de hát ennél a helynél még a Bakar is nagyobb.

A cipők és a csoda


Kiérkezésem óta vennem kellett már pár dolgot, de a cipők viszik eddig a primet. A első egy Superdry cipő volt. A boltban az eladó srác megkérdezte, hogy honnan jöttem. Mikor elmondtam neki, hogy Magyarországról, akkor felnézett és következő kérdést tette fel: - Ott, az emberek szeretnek nehéz dolgokat dobálni?
Biztosan láthatta az arcomra kiülő értetlenséget, mert igy folytatta: - Az olimpiákon, az ilyen dobálós számokban mindig magyarok nyernek. :D


Ezeket a cipőket vettem eddig: Superdry 120$, Nike 80$, Adidas 30$. Jól látható a lineáris összefüggés a cipők árai és a Sydney-ben eltöltött idő között vagyis a következő cipőt már 15$ körül kell megvennem :D

Két hete egy nagy adag csirkepörköltet főztem. Mikor már majdnem kész voltam, akkor megkóstoltam és valami fura édeskés izt éreztem. Elkezdetem végig venni magamba, hogy milyen fűszereket használtam, de nem volt köztük édes. Igy a pulton levő fűszereket néztem végig és igen, megtaláltam a kakukktojást. 
Kérdés: Mi az barna por és nem kömény?
Válasz: Fahéj. :)
Szerencsére nem lett ehetetlen, bár meglehetősen furcsa volt. Csak elszántaknak ajánlott.
Tanulság: meg kell tanulnom a fűszerek neveit is.



Birságok


A minap néztünk a tv-ben egy sorozatot az ausztrál rendőrökről. Az egyik részben egy ázsiai nőt mutattak, akinek a kocsijából kifogyott a benzin és ezért az autópálya leállósávjában rostokolt, mikor a rendőr megérkezett. Megkérdezte mi a gond, mire a nő, mivel alig beszélt angolul, tőszavakban elmondta, hogy mi történt és hogy már hivott segitséget. A rendőr visszasétált a kocsijához, majd a kamerába elemezte a helyzetet és kiállitott a nőnek egy 3000$-os büntetést hanyag (careless) vezetésért!

Tanulság: itt sokkal durvábbak a birságok mint otthon.

A büszkeség pillanata


Múlt héten a tulajdonos meghivott mindenkit egy vacsorára, mert a közel múltban két kollégám is megnősült és igy szerette volna köszönteni őket. Az est végére négyen maradtunk. Egy ausztrál kollégám, a közvetlen főnököm, aki Macedóniából vándorolt ki és a felesége.
Beszélgetés közben feljött, hogy a főnököm korábban kutyatenyésztéssel foglalkozott és emiatt párszor megfordultak Pesten is.
Ott ültem és hallgattam a történeteit Pestről, a magyar barátairól, az ismeretlenekről, akik segitettek nekik, mikor eltévedtek a városban. Soha senkit nem hallottam ezelőtt ilyen jó érzéssel beszélni Magyarországról és a magyarokról! Életemben először hitetlenül büszke voltam arra, hogy magyar vagyok! :D


Remélem mindenki élvezi a nyarat, ha kicsit sok lenne belőle küldjetek erre is, mert már nagyon elegem van a télből :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése